joi, 6 noiembrie 2008

Comunitati web anyone?

Web 2.0 se bazeaza in principal pe interactiunea dintre utilizatorii internetului. De mult au apus zilele in care doar o mana de oameni isi puteau face un site pe internet. Azi oricine e la cateva click-uri distanta de a-si putea crea un site web personalizat cu continut dinamic. Simplitatea utilizarii web 2.0 a atras cu sine dezvoltarea unor comunitati online de mari dimensiuni. Toata lumea a auzit de cel putin una din urmatoarele comunitati: myspace.com, hi5.com, 360.yahoo.com.

Aceste comunitati virtuale pot fi un obiect foarte interesant de studiu deoarece ele modeleaza cu o acuratete ridicata comunitatile umane. In 1967 Stanley Milgram a elaborat un experiment cu ajutorul caruia a determinat ca lungimea medie a unui lant de relatii sociale este sase!!!

Deci eu + prietenii mei + prietenii prietenilor mei + .... prietenii (prietenilor) * 6 mei = marea majoritate a lumii. Milgram si-a desfasurat experimentul numai in Statele Unite.

Mai nou Microsoft a descoperit ca lungimea medie a unui lant de persoane ce foloseste MSN Instant Messenger (deci o comunitate web) este de 6.6. Oare cum se situeaza alte comunitati web la acest capitol? Unii useri myspace.com au sute/mii de prieteni in comunitate. Implicit lungimea unui lant social ar trebui sa fie mai scurta. Dar cat?

Niciun comentariu: