luni, 17 noiembrie 2008

Google Analytics

Google Analytics (abreviat GA) este un serviciu gratis oferit de Google care genereaza statistici detaliate despre vizitatorii unui site web. Cel mai bun feature este ca produsul este orientat spre marketing, spre deosebire de cele orientate catre webmasteri si profesionisti din care se dezvoltase initial industria de analize web.
GA poate urmari vizitatori de pe site-uri referente, motoare de cautare, ad-uri publicitare, retele pay-per click, marketing prin e-mail, sau link-uri din fisiere PDF. El poate fi deasemenea integrat cu AdWords. Folosind analize GA, paginile cu performante scazute pot fi identificate, efolosind tehnici de vizualizare, unde poti vedea vizitatorii veniti de pe site-uri referente cat au stat si locatia lor geografica. Contine de asemenea mai multe facilitati pentru segmentarea vizitatorilor dupa diverse criterii alese. Putem vedea ce ad-uri dau randament si care nu, ceea ce de posibilitatea de a efectua modificari intr-o campanie de publicitate. GA foloseste cod JavaScript care trebuie adaugat pe fiecare pagina a site-ului. Acest cod functioneaza ca un emitator care colecteaza datele vizitatorilor anonimi si le trimite la serverele de colectare google pentru procesare, ce are loc la cateva ore. Codul JavaScript, Google Analytics Tracking Code (GATC), instaleaza cookies pe calculatorul fiecarui vizitator, care vor retine informatii precum: daca este prima vizita sau nu, cat timp a stat pe site si care a fost site-ul de referinta de pe care a intrat vizitatorul (sau e-mail, motor de cautare, cuvant cheie, banner etc).
Functionarea GATC poate fii perturbata de programme de filtrare a ad-urile sau extensii de browser Firefox AdBlock si NoScript. Acest lucru impiedica o parte mica din trafic si creeaza goluri in fluxul de date colectate. Cel mai mare impediment consta insa in dezactivarea cookie-urilor sau stergerea lor. In afara de ultimele aparitii din domeniu, GATC are dificultati pe dispozitive mobile gen PDA sau Smart Phones.

Niciun comentariu: